.

.

سایت خبری طلوع گناباد

مدیر جهادکشاورزی گناباد گفت: در صورت اجرای طرح مزارع آرمانی زعفران ، میزان برداشت این محصول به دو برابر افزایش خواهد یافت.

مهندس محمد باقر جاهدی افزود: اکنون در روش کشت سنتی از هر هکتار مقدار چهار کیلوگرم زعفران خشک برداشت می شود که این رقم با اجرای طرح مذکور تا دو برابر امکان پذیر است .

وی گفت: به منظور ترویج و تشویق زغفرانکاران ، هم اکنون هفت هکتار زمین کشاورزی در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی شهرستان گناباد به اجرای طرح کاشت آرمانی زعفران اختصاص یافته که نتایج اولیه آن از افزایش محصول خبر می دهد.

جاهدی افزود: با هدف افزایش راندمان تولید ، حمایت از کشاورزان و استفاده بهینه از زمین و آب، طرح کاشت آرمانی زعفران در دستور کار می باشد و این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

جاهدی اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان گناباد با یک خشکسالی حدود 15 ساله مواجه است و منابع آبی آن بخصوص کشاورزی بسیار کاهش یافته، کاشت زعفران با روشهای سنتی توجیه اقتصادی ندارد بنا براین کشاورزان باید به روشهای جدید روی آورده و مزارع خود را از حالت امرار معاش به اقتصادی تغییر دهند.

وی در مورد برداشت محصول زعفران گفت: امسال برداشت گل زعفران در این شهرستان به دلیل گرمای بیش از حد تابستان و همچنین پاییز حدود 10 روز دیرتر از سالهای قبل آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد اظهارداشت: برداشت گل زعفران در این شهرستان در سطح سه هزار و 500 هکتار در حال حاضر ادامه دارد و پیش بینی می شود که از هر هکتار حدود چهار کیلوگرم زعفران خشک برداشت شود.

وی افزود: امسال همچنین دو مرکز فراوری بهداشتی در شهرکاخک فعال است و روزانه بیش از 100 کیلو گل را به صورت بهداشتی فراوری می کند.

جاهدی گفت: با همکاری شورای ملی زعفران کشور ، بخش خصوصی ، فرمانداری و کمکهای مدیریت جهاد کشاورزی، سه مرکز جدید فراوری زعفران در این شهرستان نیز احداث و راه اندازی می شود.

وی اضافه کرد: راه اندازی این مراکز در راستای حمایت از کشاورازن زعفرانکار ، اقتصادی نمودن این محصول و ارایه محصولی بهداشتی به مصرف کنندگان می باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: عباسعلی قنبری ׀ تاریخ: سه شنبه 12 آذر 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , gonabadtolo.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com